torsdag, juli 09, 2015

Sorterar

Idag tog jag mod till mig och slängde mej med hull och hår rakt ner i mina helt osorterade scraplådor! Jösses! Jag höll på i timmar, men nu är det ordning på torpet - på den fronten i alla fall :) 

Gamla avlagda lådor för DVD-förvaring från IKEA blev till sist 9 lådor
med färgsorterade scraps! Jag fick till och med till en låda för stadkanter
och en låda för de allra minsta bitarna. Nu återstår bara problemet med var
tusan jag ska förvara lådorna.... Men just nu känns det som ett mindre problem!

I brist på annat att berätta för er visar jag några bilder från Fabric Garden i Sacramento, KS var snäll nog att fota åt mig när han ändå var där i mina ärenden :D


Svärmor med bror beundrar en av kviltarna. 
Och jag fick ett mönster! 
Den som hade fått vara där! Oh well, next time :)

Och, ehum, jag har gått och skaffat ännu en gadget - en TOWA bobbin case tension gauge - made in Japan. Den är sanslöst bra! Ska försöka göra ett längre inlägg om den nån dag här framöver. Stay tuned! :D

Oh yeah!

This is Umm-Yara on blogspot.com. Good night World, wherever you are :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar