söndag, juli 05, 2015

Presenter from over there

Jag har fått presenter! KS har varit hos sin mormor over there i ett par veckor, och igår kom han äntligen hem. Med massor av presenter till oss! Och, några saker som jag beordrade (hihihi) honom att hämta åt mig :D 
De här tygerna kommer från Fabric Garden i Sacramento. Jag mailade butiken och bad dem plocka ihop 10 st blå fat quarters till mitt pågående stjärntäcke. Titta såna fina tyger de valde ut!

Fat quarters till mitt stjärntäcke. Från Fabric Garden i Sacramento.
När jag letade runt i Fabric Gardens webshop - in search of cotton batting - fick jag syn på det här tyget. Ett ANITA JERAM-tyg som heter CHOCOHOLICS!! Jag ääääääääääääälskar Anita Jerams akvareller och speciellt en av dem som heter just "Chocoholic" (titta här i högermarginalen så får du se den). Och nu finns det ett TYG med hennes underbara pralinätande möss!!! Ni fattar varför jag inte kunde låta KS åka från staterna utan att ta med detta tyg till mig! Men jag var mycket modest, jag bad bara om 1,5 yard :)

Ibland krävs det så lite för att en kviltare och chocoholic ska bli såååå
lycklig :D
Chocoholics. Och vet ni vad det kostar per yard over there? Typ 100 kr/m.
Vad är vi uppe i här nuförtiden när vi köper amerikanska bomullstyger? 170 kr/m?
Mer?
Det här blir säkert ett av mina ta-fram-och-klappa-lite-på-när-allt-känns-tungt-tyger. För jag menar, hur ska jag kunna sätta rullkniven i det här!? Jag har ju baaaara 1,5 yard!! ;)

Du som vill ha samma tyg (finns i några olika färger) - sök bland Clothworks
tyger.

Jag beställde även 1 påse Hobbs Heirloom batting 80/20, och 1 påse Quilter's Dream Cotton batting, queen size (de hade inte king size), men det är inte lika skoj att visa två påsar med sånt.
Blivande svärmor kom även hon med två presenter till mig. Den vackraste sax - med matchande måttband - som jag nånsin, nånsin sett! Jag kanske ramar in den, hänger den ovanför symaskinen :)

Använda eller rama in - livet är fullt av svåra nötter att knäcka!

Alltså, wow!
Ett mönster fick jag oxå, en necessär med en massa fack :)

"Sew Together Bag" från Sew Demented.
Det får nog bli en sådan till svärmor!
Under tiden som KS roade sig i California, målade jag och dottern en fondvägg i hennes rum. Det skulle vi har gjort redan förra året, färgburken har legat i hallen sen förra sommaren. En mörk, starkt lysande, superfin rosa färg. Men när det blev dags att ta fram den rosa burken deklarerade dottern med hög röst att hon minsann inte skulle ha nån j**la rosa fondvägg! Så det blev till att åka och köpa ny färg. Kulören heter "Paradisö" - kunde knappast finnas ett mer passande namn på denna:

Flüggers kulör "Paradisö" på dotterns fondvägg. Fantastisk färg!
Kram på er där ute i den tropiska hettan! Imorron blir det regn och temperaturer som jag hanterar bättre :)

2 kommentarer:

  1. Fina grejjer! Vilken sax! Och dootras vägg blir så fin, ni kan ju fota åt oss så vi får se hur det blrv :)

    Kramisar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotat och klart! Kram right back at ya!

      Radera