lördag, juli 28, 2012

Nya grepp!

Idag gjorde jag nått som jag aldrig har gjort förut - jag köpte en quilt-lektion on-line! I min inbox låg ett mejl från Fons and Porter's Love of Quilting: reklam för Angela Walters tutorial Machine Quilting Negative Spaces som ligger ute på Craftsy.com:s hemsida. Blev eld och lågor när jag sett reklamvideon och tänkte "What the heck! Nån gång ska ju va första gången man betalar för sånt oxå!"
På craftsy.com kan man köpa on-line-lektioner som har med hantverk
att göra. Såg bland annat en om hur man gör
decadent chocolate cakes
men den ska jag nog akta mej för! ;)

Jag har bara hunnit titta lite på introt (måste ju kolla så att jag inte blev lurad på pengarna ;) och det såg väldigt bra ut! Det bästa är att jag kan titta hur många gånger som helst, när som helst och var som helst. And it's mine to keep forever - som dom säger i reklamen :D Man kan skicka iväg frågor till läraren och till andra "studenter". Och nu är jag jättesugen på att köpa Angela Walters bok "Free Motion Quilting with Angela Walters". Men, det får vänta till nångång i höst :)

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. spännande, jag har också varit sugen på att gå en sån kurs.

    SvaraRadera
  2. Låter intressant, du visar väl på bloggen sen vad du åstadkommit. Vem vet kanske vi är fler här ute som känner att vi också vill pröva. Önskar er en skön söndag!!!!!!
    Hälsningar från Vasa

    SvaraRadera
  3. I just got her book and was wondering about the class. Maybe I'll try the class, too. Do you have a longarm? Hope you like the charms I just sent you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Linda! I'm glad you popped by to say hello! To answer your question - no, I don't have a longarm, not a real one, it's a Husqvarna Viking on an Inspira Quilting Frame. More like half a longarm :D

      I sent the charms off on Saturday, so I hope they'll arrive soon!

      Radera