söndag, juli 01, 2012

Kajsas loge - utställning!

Som jag har berättat om flera gånger hade Knallekviltarna utställning i Holsljunga i Kajsas loge den här helgen. Och precis som jag lovade lyckades vår utställningsgrupp hänga allt så himla fint!

En mängd bilder kommer här - håll till godo :D
Klicka på bilderna så ser du dem i större format.

Den här kransen möttes besökarna av.

Yes indeed!

Detalj - yoyosar med söta små knappar

Kviltar funkar även som gardin :)

Maritimt tema


Små söta tetrakycklingar hänger i riset, mitt täcke i bakgrunden

Nej, men titta! Där är ju mitt täcke igen ;D



Man kunde även välja att hänga i baren ;) I bakgrunden hänger Knallekviltarnas
gemensamma täcke med temat "Min sjuhäradsbygd". Min ruta är den
rosa-gröna uppe till vänster.

Antik barnsäng med barnkviltar.

Det blå-vita täcket är det antika amerikanska lapptäcket som jag lyckades lägga
vantarna på för en dryg månad sen.

Scraptäcke och fina fjärilar
Detalj av fjärilarna

Scraptäcket lite närmare.


Löpare och bonader om vart annat.

Det var svårt att få kameran att "suga åt sig" kviltarnas färger i den lite skumma belysningen
i logen. Den här kvilten fullkomligt exploderar av färger IRL!

I nästa inlägg får ni fler bilder från Lapphexornas utställning som jag lovade tidigare. Sen är det väl hög tid att börja visa egna grejer igen :)

Kram på er i höstrusket ;D



4 kommentarer:

  1. Roligt att se era fina arbeten!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Om du tycker så mycket om Circely Mary Barkers Flower Fairies, så tycker jag att Du ska ta dig en titt på "Mias Quiltbod" i Surahammar. En av medlemmarna där har sytt en alldeles underbar sådan som ovan, till sitt barnbarn som bor i USA!
    Hälsningar från Freja i Vara
    www.infoom.se/22225

    SvaraRadera
  3. Hej! Har du någon aning var man kan köpa de härliga röda knapparna som ligger på jojisarna?

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera