måndag, juli 09, 2012

Äsch, vad synd!

Äh va tråkigt! Jag fick veta att jag inte kan gå kursen för Amanda Hall under Quiltköping som jag sett fram emot :(
För få anmälda till båda hennes kurser!!?? Det kanske inte blir så trångt under Quiltköping i år då, gissar att det inte är världens bästa idé att köra NQT (Nordisk Quilt Träff) och Quiltköping samma år - de flesta som kan väljer nog NQT (hade även jag gjort om jag hade kunnat :)

Kurslös går jag som tur är inte - jag fick plats på Tamara Schultz kurs Trollsländor på två sätt. Det ska bli skoj med den kursen oxå givetvis, men synd att jag prickar in samma kursledare två gånger på en och samma höst (eller kanske mest tur!). Knallekviltarna, min kviltförening, kommer att få Tamara på besök i oktober. Lite butter och inåtvänd är jag allt ändå för Amanda Hall kursen ;)

Lite nyinköpt från Christina på Tyg och idébutiken.

Har du sett så söta grytlappar (pannlappar) Christina gör!

De här nyanserna fick mej att tänka på en av de triangelkviltar som Marit med bloggen Quilt it syr.
Jättefina blir dom!

Tvungen att öka mängden tyg i mitt gula förråd. Öhum ;)

Och så givetvis ett tyg som man bara måste ha - för att det är så roligt och gulligt!

Nu har jag mindre än hälften kvar att skära till Postage Stamp Quilt-swappen!

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar