fredag, juli 06, 2012

Nu är det dags kära vänner!

Nu börjar en ny omgång av swappen med 1,5 - 2,5 inch-bitar som The Curious Quilter håller i! Ni vet den som jag berättade om här.


Byt till er mängder med små bitar till ett stort (eller litet) täcke, etc. etc. etc. Jag håller som bäst på att skära 5 set med 2 inch-bitar. Hoppas få lika många set tillbaka. Det ska bli jätteskoj! En fjärde och sista omgång kommer i oktober - hoppas, hoppas att jag kan vara med då oxå.

En kollega ringde mej igår - hon hade hittat en hel bunt med fläderbuskar som bara stod där och väntade på att nån skulle plocka med sej en mängd blomklasar! I ösregnet plockade vi 40 klasar och nu ikväll har jag gjort min allra första sats fläderblomssaft. Tror jag ska plocka en sats till och frysa in för att använda lite senare i höst.

Kram på er - och se nu till att anmäla er till Postage Stamp Quilt swappen! :D

2 kommentarer:

  1. Jag har anmält mig till swapen. Har skurit klart mina bitar. Imorgon ska jag ta hand om min första flädersaftsats!
    Gun

    SvaraRadera
  2. Allt bra sugen är jag.....att hänga på swapen, har åtminstone två byten...men tar nog chansen i oktober. Tack för tipset!

    SvaraRadera