torsdag, april 12, 2012

Work in Progress

I dagarna tre har jag hållit på att rigga kviltramen, som inte sett dagsljus på ungefär 3 år. Imorron hoppas jag på att kunna börja kvilta oxå!


Jag har hunnit lite längre än så här - både vadd och kvilttopp är monterade nu, maskinen är oljad, kviltmönstret ihoptejpat och noga utplacerat. Det tog längre tid att få till baksidestyget än vad jag räknat med - hade inte väntat mej att få stå och stryka det i 2 timmar först!! (Någon hade knölat ner 6 meter tvättat bomullstyg i en påse - inte den bästa av alla idéer).

När jag ändå har fått upp ramen ur källaren har jag tänkt kvilta dotterns 1-årstäcke direkt efter! Få se vad KS säger om att ha den stående mitt i farleden i vårt vardagsrum i en veckas tid...

Kram på er alla - wherever you are!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar