tisdag, april 24, 2012

En underbar låda!

I vår källare finns det en hel låda full med hexagoner! Ingen jättestor låda, men den innehåller några hundra stycken i olika färger, olika tyger och tre olika storlekar. En underbar låda är det på många sätt och vis:
Min hexagonlåda

I lådan ligger det dessutom två mindre lådor med hexagoner.

Så vad är det för hexagoner!? Knallekviltarna fick flera tusen färdigsydda sexkanter för ungefär 3 år sen från Hemgården i Borås. De är sydda i 60-talstyger och tillverkade av samma kvinna - allihopa!! Vad hon skulle ha dem till vet jag inte, men efter hennes bortgång bestämde Hemgården att det var bättre att lapptäcksentusiaster fick ta hand om dem - i stället för att de skulle ligga oanvända. Snacka om BLISS!

Häromkvällen tog jag upp dem ur källaren (när jag desperat rev runt efter de för****de tygbitarna med kardborreband som jag ännu inte hittat) och bestämde mej för att nu ska det minsann bli något av detta! Sagt och gjort - jag plockade en lång stund bland sexkanterna för att bestämma färg på projektet och TADAAAAA:

Det bidde jordfärger.
Jag visar er vad som är tänkt senare, men jag kan avslöja redan nu att ett metallspänne, en tub textillim och gardinsnodd är inblandade :D

Krams! Wherever you are!

1 kommentar:

  1. Spännande! Och vilken fantastisk låda, en riktig skattkista. Där skulle man gärna pilla runt lite. :)

    SvaraRadera