torsdag, oktober 11, 2012

Och linjalen den slinter!

... inte längre! Ikväll har jag stiftat bekantskap med Omnigrids invisiGRIP - och hej åhå vad den är bra! Jag hade tänkt köpa sånna däringa små sandpapperspluppar med klister på som jag har sett att en del kviltaffärer säljer, men jag glömde köpa under Quiltköping. Vilken tur! (Fast vad vet jag - de kanske oxå är jättebra :)     Hos Lapp-Elisa hittade jag inga sandpapperspluppar, utan i stället hade hon just invisiGRIP. Tänkte att det kunde vara värt att prova eftersom det inte var makalöst dyrt. Det är en himla skillnad, speciellt när jag skär i 4 lager tyg!

Så tips från coachen: Prova Omnigrids invisiGRIP - du kommer inte att bli besviken!

Jag hann inte ta några egna foton innan jag slet upp förpackningen, så det blev till att googla :)

Bild från nätet - förmodligen Omnigrids egen bild.

En knapp hundring tar Lapp-Elisa för en förpackning på ca 30 x 90 cm. Räcker till flera linjaler i olika storlekar.

InvisiGRIP är en ganska tjock plastfilm som man lägger på
linjalens baksida. Inget lim, vilket förvånade mej, men plastfilmen
sitter fast ordentligt ändå :)
Bild från nätet - förmodligen Omnigrids egen bild.

Nu är jag uppe i 75 tyger till Postage Stamp Charm Swappen - bara 25 kvar!
Krams!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset. Har inte prövat varken det ena eller det andra. Men detta lät ju smidigt.

    Dollandesign

    SvaraRadera