söndag, oktober 07, 2012

Helgens bravader

Den här helgen har jag hunnit med en hel del:

- sytt 2 st 10 x 10 block till min Postage Stamp Quilt
- sytt 3 nya block till Stjärnkvilten
- skurit till trianglar till ytterligare 13 stjärnblock
- raidat 2 påsar med tyg i jakt på de sista bitarna till min Postage Stamp Charm Swap
- besökt Chokladmässan i Göteborg med min kära mor och min älskade dotter

Bildbevis:
Två stycken block till min PSQ: 10 x 10 bitar i varje block. Randomly
assembled - eller kanske inte... ;)
Och ja, även vi har den obligatoriska huslyktan :D

Helgens trianglar! Till höger högen med färdigskurna och till vänster
högen med kvällens jobb .

En ultra-super-flash-lyxig chokladask tyckte jag att jag helt klart
var värd ;) Den här kommer från Margaretas bröd & bakverk i Mônndal.

Det här teet har jag velat prova i flera månader: Kusmi Tea "Spicy Chocolate".
Givetvis följde det med en burk hem från Chokladmässan!
(Smakar mycket kanel och peppar tillsammans med chokladen)
Skulle det vara nån som känner ett behov av att ge mig en julklapp
så har Kusmi Tea ett julte - "Christmas Tea" - som jag mer än gärna
skulle vilja lägga vantarna på ;D

Lycka i en påse del (?)!! Hela fem (5!) chokladkakor från Valrhona. Om du är ett
fan av mjölkchoklad (vilket jag inte är) MÅSTE du prova Valrhonas "Tanariva 33 %".
Till och med jag som kräver minst 60 % kakao höll på att smälla av för att den
var sååååå ljuvlig!
En del andra praliner följde oxå med, men det kan jag berätta om en annan gång ;)

Nu ska jag sätta igång och stryka en (rätt så stor) hög med tyg - som sagt, det saknas ännu en del bitar till Postage Stamp Charm Swappen! Och imorron är det måndag. Suck.

Krams!

2 kommentarer:

  1. Det låter som Du haft en toppenhelg. Jag blir glad när jag läser det Du skrivit och ser Dina bilder.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj......chokladmässa.....jag döööör. Tur att inte jag var där :)
    Gun, rutigt

    SvaraRadera