fredag, maj 18, 2012

Nattliga vedermödor

För dryg ett år sen köpte jag metallås på Stoff och Stil i Göteborg. För ungefär en månad sen bestämde jag mig för att nu ska det minsann bli en börs! Fast, jag hade ju inte den blekaste om HUR man syr en...

Googlade (som vanligt) och i Lappeklipps blogg hittade jag tydliga instruktioner på hur man går till väga. Jag visar inte steg för steg - Lappeklipps tutorial är alldeles förträfflig om du blir sugen :D

Så här såg bitarna ut igår. Det blårandiga tyget blev så småningom foder.

Mina hexagoner i naturfärger. Gillar effekten av den gammel-rosa hexagonen.
Jag strök på svart vlisofix på baksidan av yttertyget för att kunna klippa i hexagonerna - annars hade de troligtvis gått upp i sömmarna ute i kanterna.

Igår natt satt jag och broderade med DMC-garn, använde 3 trådar. 
Funderade ett tag på att sy på lite pärlor oxå, men jag la ner det eftersom jag bara hade gula hemma :) Har hållit på och mecklat med börsen hela kvällen - och känner mej nästan hög av ångorna från textillimmet. Urk! :S

Det var väldigt pilligt att få in tyget i låset och jag har inte lyckats till 100 % upptäckte jag sen när det var för sent...

Fodertyget är ett skjorttygprov från Prêt à Porter. Jo, jo, det är till att känna folk som känner folk ;D
Tar fler kort i dagsljus imorron så att ni får se hur börsen ser ut framifrån.

Go'natt!

1 kommentar:

  1. hello ftom Munche, that little börs is so cute. I really should try to make one.

    SvaraRadera