söndag, maj 27, 2012

Jag har blivit rosad!

Fick ett sms från Interflora med ett meddelande om att jag har blivit rosad :D Glatt överraskad blev jag! Imorron får jag hämta min ros från KS.

Just nu fylls hela köket av syrendoft - var precis ute och klippte mej en minibukett som jag satte i fammos gamla kantstötta tillbringare.

Vita syrener i en vit tillbringare - sommar så det förslår!



Det är knappt så jag kan med att erkänna det, men jag tror jag håller på att få huvudvärk av blomdoften... Jag har dessutom klippt ytterligare 20 klasar som ligger i en plasthink bredvid mej. I kväll när dottern somnat ska det bli en halv sats syrensaft. Ja, ni läste rätt ;)

Igår var jag och dottern troligtvis sist ut i landet med grillpremiär - gott var det i alla fall :D Efterrätten gick heller inte av för hackor (Glenn Strömbergs "Dama Nera" som man hittar i frysdisken).

Mammas hjärta - en riktig gottegris, precis som sin mor.

Krams!

1 kommentar:

  1. Härligt med syren och så fin vasen är som du har dem i! "Gottegrisen" ser ut att må alldeles förträffligt!
    Jag kan förstå dig hur det kändes när du fick det jättefina handsydda och quiltade täcket i dina händer...

    SvaraRadera