lördag, augusti 27, 2011

Festival of Quilts, del VI

Dagen började med Knallekviltarnas första träff för hösten. Jag hade med mig dottern dit, så det blev inget sytt denna gång. Kameran gick ju sönder i Birmingham, så tyvärr kan jag inte visa er bilder därifrån...
Däremot tänkte jag visa er bilder jag tog nån timme innan jag tappade kameran med objektivet före i betonggolvet. Vi hastar alltså vidare till en riktigt underhållande del av alla underbara utställda alster - kläder, tårtor och ett mystifistiskt skåp!

Det här såg ut som en liten dockklänning

Karusell - tror att det stod "roses painted blue" runt den övre delen.

Den lila klänningen ser ut att vara sydd av en massa solfjädrar. Den vita är en brudklänning.

Livet på brudklänningen.

Släpet på klänningen.

En roligt kavaj/jacka

Väst full med fjärilar

Fantastiskt fanasifull klänning!

Hattens blomma är ju för härlig!

Smaskens!

Chokladtårta - vill ha!
Det här skåpet fick man köa till för att kunna ta kort på :) Det var helt täckt med småsaker. Ju mer man tittade desto mer upptäckte man. Jag visar er några av alla bilder jag tog på det.



Nästa inlägg kommer att ha temat djur, natur och människor. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar