lördag, april 16, 2011

Kurs med Mikael Svensson!!

Ja! Så har då även jag gått en kurs med Mikael Svensson - det borde vara obligatoriskt för alla kviltare i detta avlånga land ;) Så himla kunnig och supertrevlig! På kursen fick vi lära oss kanter och avslutningar. Jag var med under passet före lunch, sen var jag tyvärr (!!) tvungen att åka hem (långväga gäst hemma). Men! Jag fick med mej massor med tips och idéer så det kommer att räcka länge, länge. Visar er ett litet smakprov på vad jag hann med under förmiddagen. Vad månne detta bli?




Jo! 4 blåa block med lila sashing och röd stjärna emellan (vad tusan heter "sashing" på kviltsvenska?). Provblocken är sydda i lakanstyg, i fall du undrar varför det inte ser så himla fint ut. Hehe.


Vi fick lära oss att sy ihop redan kviltade block och tittkanter på ett speciellt sätt oxå, men batteriet i min kamera la av innan jag hunnit så långt :( Det var jätteskönt att få några timmar när jag bara kunde sy och umgås med likasinnade - behövde inte alls tänka på alla måsten!


Knallekviltarna har kurs med Mikael hela denna helg och här kommer smakprov på vad jag kommer att missa imorron. Det är alltså Mikael som sytt dessa helt underbara skapelser!



I Mikaels blog kan du läsa mer och titta på massor med fina foton. Hur man syr cirklar får man lära sig på kursen "Tänk i cirklar", men som sagt - den kursen missar jag imorron. Suck. Klicka på bilden med alla paljetter på så blir den stor.


Mikaels hemsida kan du se vilka kurser han ger och vad de kostar.



Eftersom det snart är Påsk bjuder jag er på en påskvariant av min chokladkaka. Glad Påsk på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar