söndag, februari 07, 2016

Nailed to the Wall

Operation HUS börjar närma sig slutet :) Nu sitter kvilttoppen på sovrumsvägen - jag har ingen designvägg. Ännu, får jag väl tillägga. Däremot vidlyftiga planer på att skaffa mig en.

Igår kväll före Melodifestivalsspektaklet drog igång (och dottern krävde min närvaro) sydde jag på den blå, randiga bården. Jag var inte helt säker på att jag gillade hur bred den blev, inte förrän jag hängde upp den idag och kunde betrakta den på avstånd :)

Täcket består av 12 st block som kallas för amerikanska skolhus (schoolhouse). Det finns många varianter av blocket. Just det här har jag hittat i boken The Classic American Quilt Collection: Schoolhouse.

"En liten röd stuga", klar 2016???

Min hus-kvilt skulle ha varit med på Knallekviltarnas sommarutställning 2014, då, när vi hade temat "hus" :)

Oh well.

Namnet på min kvilt: "En liten röd stuga"

En vecka kvar till sportlovet! Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Ihana! Rakastan kaikkia taloja! Siis taloblokkeja ja tuo malli on huippu. Punainen talo on niin kiva muiden joukossa.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att Du har en röd stuga med bland de blå husen!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Veldig fint med det røde huset sammen med alle de blå.
    Fredrikke :)

    SvaraRadera