tisdag, maj 14, 2013

Jag bidar min tid . . .

Har ni tänkt på hur fort varje liten smart/fin/häftig idé får spridning på nätet? Just nu verkar det va helt rätt med stadkanter, kviltar som ser ut som stora mormorsrutor och Bonnie Hunters "Scrappy Trip Around the World", och helt ute med mer traditionella kviltar. När jag ser en sån smart/fin/häftig idé vill jag genast sätta igång och sy en likadan - men sen när jag har sett samma mönster om och om igen på en ofantlig mängd ställen på nätet, då vill jag inte längre. Inte för att mönstret har tappat sin charm, utan just för att alla verkar göra samma kvilt - från Alaska i väst till Nya Zeeland i öst :D

Så, jag bidar min tid. Om 10 år kommer jag att sy stora mormorsrutor och Scrappy Trip Around the World - och då kommer alla att säga "Ååååååh, varför syr inte jag en sån?" Heheheheheeeeh. Men, tills dess håller jag mej till mina omoderna traditionella kviltar och samlar stadkanter på hög ;)



Björkarna utanför vår balkong är underbart vackra i sin skira gröna skrud. De japanska körsbärsträden står i full blom och snart följer hägg och syren efter! Underbart!!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar