onsdag, september 12, 2012

Quiltköping part II

Dags för mitt andra inlägg från Quiltköping. Det här handlar om alla fina kviltar som ställdes ut. Och. Som vanligt har jag ingen aning om vem som gjort vad, förlåt, förlåt, förlåt!

Den här helläckra bilen (ja, en riktig bil inklädd i stickat och virkat) möttes man
av utanför utställningslokalen. Till och med däcken hade fått sej en omgång :D

Mormorsrutor, täcken och rosa rosor! Ser du spindelnätet?

Me like! Till höger set du var fredagens föreläsning hölls.

Detalj. Jag älskar scrap-täcken!!

Oregelbundna former.

Detalj.

Fler detaljer.

Tumbling blcoks, ett häftigt mönster! Ser ut att vara i 3D!

Härliga färger.

Ett mer traditionellt täcke.

Detalj.

Underbara fjärilar i årets Quiltköping-färg - orange!

Ett finurligt sätt att sammanfoga bården med kvilten :)

Små, söta nåldynor. Min favorit blev den som liknar en prinsesstårta.

Färgexplosion!
Det här var bara några av alla som ställdes ut, ska försöka visa fler senare.

Nått som saknades bland alla utställda kviltar var skyltar som påminde besökarna om att INTE RÖRA DE FÖRBASKADE KVILTARNA. Varje gång blir jag lika förvånad över att det finns fullvuxna damer (för det är i princip bara damer) som tafsar, vänder och vrider på kviltarna. Mycket märkligt, för jag kan slå vad om rätt mycket att samma damer aldrig skulle få för sej att behandla en utställd oljemålning på samma sätt .... :S

Kram på er!

1 kommentar: