tisdag, juli 05, 2011

Första tyginköpet på alldeles för länge

Storshoppade tyg idag hos Christina på Tyg & idébutiken i Seglora (utanför Borås, mittemot Viskadalens folkhögskola). Jag tror det är 2 år sen (!!??) jag sist var inne i en kviltaffär . . . liiiite röd om kinderna blir jag allt när jag erkänner detta :)

Nedan får ni ett litet smakprov på några av hennes tyger. Jag lyckades hålla mej till det jag skulle ha - fråga mej inte hur - bårder till dotterns 1-årstäcke (hon fyller 3 nu i sommar...), bård till ett UFO, och ett vitt tyg till mitt nya stora projekt: en double wedding ring-kvilt till.




Igår lovade jag er en bild på Knallekviltarnas splirrans nya föreningspin: TADAAAA!


Erkänn att den är stilig! Med tanke på att vår logga inte är så fantasifull (Borås stadsvapen) så är vårt pin riktigt, riktigt snygg :D Träffar du på mej på nån kviltmässa så byter jag gärna till mej ett av dina. Jag har laddat med extra pins ifall att om!

I nästa inlägg ska jag visa vad jag köpte på Tyg & idébutiken. Nu är det för mörkt för att ta några fina foton på tygerna.
Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar