måndag, juli 18, 2011

180 st trianglar

Nu börjar jag se slutet på ett projekt jag påbörjade nångång runt jul. Jag har skurit 180 små trianglar, sytt ihop dem och pressat isär sömmarna. Äntligen fick jag nytta av mitt ministrykjärn från Clover som jag köpte för 4- 5 år sen! Det var alldeles fenomenalt att använda till att pressa isär sömmarna!

Framsidan ser ut så här:


Vad månne det bliva då? Ett docktäcke till docksängen som dottern fick i julklapp. Det är sytt av i stort sett bara scrapbitar och är fruktansvärt grällt! Nästan så det sticker i ögonen. Verkligen inte min stil, men jag tänkte att ett docktäcke kanske kan få vara färgglatt :D
Nu väntar jag bara på att jag ska orka ta tag i bård, kviltning och kantband - sen kan dottern bädda ner sin älskade "Anabelle" utan att behöva använda diverse handdukar.

Bjuder er på 1 kg biggaråer serverade ur Arabias "Kirsikka-skål" (kirsikka = körsbär). Där var jag allt bra finurlig!


Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar