lördag, juni 07, 2014

It ain't gonna fly!

Det går framåt med min frihandskviltning. Jag har kviltat mer än halva bården på min Postage Stamp Quilt. Om lusten och orken inte tryter kanske jag hinner sy klart täcket till Knallekviltarnas årliga utställning i Kajsas loge. (Scrolla ner lite på Knallekviltarnas startsidan så hittar du info om utställningen den 27 - 29 juni 2014).

Bården växer sakta och osäkert fram på min PSQ.

Jag gillar verkligen hur alla rutor framträder ännu bättre med den kviltning jag valde. Rutorna syns bäst i motljus:

Motljus.

Förutom alla hus som jag försöker sy till utställningen är tanken att jag också ska sy nått av dessa två tyger. Tygerna ingår i en utmaning från Knallekviltarna. Väldigt vackra tyger, men det är bara två tygsnuttar, så det kan inte bli nått stort av det... Hmmmm. Eller kan det? :)

Arrgh! Vad ska det bli av detta?!

Okej, jag börjar känna mej lätt stressad - tre saker som ska vara färdiga om bara nån vecka. It ain't gonna fly! ("It ain't supposed to fly" som min kollega och vän brukar svara).

Kram på er i fredagsnatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar