torsdag, oktober 25, 2012

Alla dessa stjärnor!

Efter 2 helt hysteriska veckor på jobbet börjar jag äntligen se ljuset i tunneln - nästa vecka är det höstlov! Om jag inte bara sitter rakt upp och ner och stirrar rätt in i en vägg 7 dar i rad, så kommer det att sys som bara den här!

Jag hade hoppats ha fina bilder att visa er från helgens kurs, men det bidde inte så :(

Så, i stället visar jag bilder som jag har norpat från nätet :) Och inte på vilka kviltar som helst, utan på täcken jag bara måste sy nån gång i framtiden. Jag älskar stjärnkviltar! De här blocken har jag velat sy länge, länge, men ännu inte hunnit. Under varje bild finns en länk till sidan där jag har hittat den.

Hunter's Star!

hopefulhomemaker.com/wp/2011/09/21/hunters-star-quilt/

http://roolen.blogspot.se/2009/08/hunters-star.html

Lemoyne Star!
studio180design.danemcoweb.com/

Och sist, men inte minst, Lone Star!

southshorestitchers.com/gallery.htm

Behöver ju inte nödvändigtvis bli i dessa färgställningar. Har redan spanat in speciallinjaler som kraftigt förenklar sömnaden av både Hunter's Star och Lemoyne Star - men linjalerna var rätt dyra, så de får ligga till sej i affären ett tag till ;D

Kramar från en rätt höstsliten kviltare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar