tisdag, juli 24, 2012

Men seriöst!

Hur snett får man egentligen skära ett tyg som man sedan säljer för dyra pengar? Frågan dök upp i och med att jag skar till mina bitar till PSQ-swappen.

Men seriöst alltså - vad gick genom huvudet på den som skar till den här biten
och sen hade mage att ta rätt mycket betalt för den dessutom... :(

Det här tyget köpte jag som en 30 cm bit för kanske 7 - 8 år sen från någon av de ledande kviltaffärerna i Sverige. Det är helt sanslöst skuret! Linjalen visar alltså var tygets trådraka går. På den biten man ser på den här bilden diffar det alltså 6 cm, och som du ser fortsätter det. Vad besviken jag hade blivit om jag hade försökt skära till t.ex. 3 remsor à 10 cm.

Det riktigt tråkiga är att många av de 30 cm bitar jag plockade upp ur mina lådor var skurna på liknande sätt, även om det här tyget helt klart var värst.

Hmmm, tänker du kanske nu, varför har hon inte upptäckt detta tidigare? Svaret är enkelt: jag har aldrig tänkt på att tygbitar behöver vara trådraka förrän Marti Michell gjorde mej uppmärksam på det för ca 2 år sen under Quiltköping. Plus det faktum att jag har sytt fruktansvärt lite de senaste 2 åren...

Hade det varit idag hade jag reklamerat tygbitarna, men som sagt, många av dem är köpta för flera år sen, och jag har inte precis stenkoll på varifrån de kommer.

Skärpning kviltaffärer - om jag får be! :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar