onsdag, september 02, 2009

En ny månad!

Jösses! Det känns som om jag har varit borta från min blog i evigheters evighet! Konstigt vad lite tid man får över när man börjar jobba heltid igen - och dessutom får för sej att äntligen skriva färdigt en magisteruppsats som legat till sej över sommaren :)
Tänkte visa er vad jag gjort sen sist. Inget nyproducerat på nått sätt, men den har äntligen kommit upp på väggen
Japanska lyktor kallas mönstret och kommer ursprungligen från Sashiko-broderier. OCH ni får inte skratta åt min trana :) Inte alls så fina och spetsiga kanter, men det var mitt första riktiga försök till att göra en applikation utan vlisofix! Använde i stället freezer paper.
Egentligen heter mönstret Matsukawa bishi (tallbark) och ser ut så här (bilden från JAANUS hemsida):


2 kommentarer:

  1. Japanska lyktor är ett härligt mönster, den har stått på min vill göra-lista länge. Din är superfin!
    - Anna, sy.lugnagatan.net

    SvaraRadera
  2. Vackra höstfärger o fint mönster. Tranan är det ju inget fel på!

    SvaraRadera