lördag, maj 09, 2009

Jag looooovar dyrt och heligt


att dessa bilder är de sista på min Double Wedding Ring som jag lägger ut här. Sen ska jag inte tråka ut er mer med detta täcke!
Så här kan det se ut när liten bäbis visar upp mammas kvilt. Alldeles nysydd och utlagd på sängen för en sista noggrann koll och fotografering innan den lämnas vidare till utställningen i Göteborg.

Liten bäbis på väg till Göteborg och vernissage. Mammas kvilt blev uttagen - nu hänger den på Stadsmuseet i Göteborg!
Liten bäbis fick åka tåg med fammo, pappa och mamma för allra första gången! Så här nöjd kan man vara då om man är blott 9 månader gammal :)


Så hängde den då där. Tänk att den blev utvald! Jag är sååååå lycklig :)
Jag valde att kalla denna kvilt "Ett liv med dej" eftersom den var tänkt som en bröllopsgåva. Det är en mängd olika tyger i den, som alla kan representera olika perioder i ett äktenskap: blommiga ljusa tyger, mörka tyger, jultyger, sommartyger, ålderns-höst-tyger, påsktyger, etc., etc. Använde ett rött tyg med hjärtan för att binda ihop ringarna och ge ett mer harmoniskt intryck. Annars kan det lätt bli rörigt med så många tyger! Well. Det får bli "ett liv med my night in shining armour" :))

Som sagt, jag lovar att detta är det sista jag skriver om denna kvilt. Nu ska ni slippa läsa mer om eländet! Såvida jag inte bara måste berätta mer om den när den blir nerplockad till hösten - typ om alla förbaskade tanter som varit och pillat och lämnat smutsiga fingeravtryck på den.. Skulle va det då, men jag hoppas jag slipper berätta sånt :)



Om du har vägarna förbi Göteborg i sommar så passa på att se utställningen "Heltäckande omgivningar" på Stadsmuseet i Göteborg. Du kommer inte att bli besviken! Det lovar jag oxå!!

1 kommentar:

  1. Jättefint! Å jättesöt är ju förstås lill-gumman <3

    SvaraRadera