lördag, september 12, 2015

Gör om, gör rätt!

Gudars skymning! Hur många fel kan man göra på en dag!?

Idag började jag dagen med att markera om en massa streck som jag mätt heeeeelt fel. Sen upptäckte jag att strecken satt på fel sida av tyget. Gör om gör rätt. När jag äntligen var nöjd med alla streck och hade dem på rätt sida, då visar det sig att rätt sida ändå var fel sida!


Ja, så har jag hållit på hela dagen medan jag har betat av min långa lista på allt som måste göras för att få baksida, vadd och kvilt-topp färdiga för kviltning. Till slut var jag tvungen att ta till Youtube för att kunna studera hur jag EGENTLIGEN skulle montera sandwichen på kviltramen.

När jag äntligen var redo för att börja sy, då vägrade maskinen samarbeta! Maskinen var på, alla lampor lyste och den spolade tråd på spolarna utan problem. Men sydde, det gjorde den inte! Mer googlande. Jag hittade en gammal pdf från Husqvarna som jag lusläste för att hitta felet. Lite mer rattande på min Mega Quilter - et Voilà! - den syr!!


Pantograferna på plats. Laserpekaren på plats. Sandwichen på plats. Imorgon kör vi!


Vad det ska bli? Ett barntäcke som ska skickas till mödrahemmet Abrigo Rainha Sílvia i Brasilien. Det var länge sen jag sydde ett barntäcke, och jag hoppas hinna sy ännu ett före jul. Drömma kan man ju alltid ;)

Söndag imorgon. Håll tummarna för att allt går vägen när jag börjar sy :)
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Toivottavasti onnistuit tikkauksen kanssa. On se vaan upea härveli, tuo tikkauskone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera