lördag, maj 31, 2014

Skarpt läge

Jag har aldrig frihandskviltat med min Husqvarna Interlude 445 (en sanning med modifikation). Jag har hållit mej till den mer säkra övermataren. Men min Interlude är i stort behov av service och jag har bytt upp mej till min Husqvarna Mega Quilter. Med förnyat självförtroende (eftersom Mega Quilter:n är sååååå mycket bättre) har jag gett mig på att FRIHANDSKVILTA.

Det är svårt.

Förbaskat svårt. Speciellt som jag alltid har tyckt att det är onödigt att träna innan jag ger mej i kast med nått nytt. Skarpt läge direkt är mer min melodi. Gissa om jag har sprättat och sprättat och sprättat!

Ja, ni ser ju var den svåraste svängen är!

Jag har tittat på en mängd tutorials för hur man frihandskviltar på sistone. Har förstått att jag behöver en ordentlig penna som jag kan markera kviltmönstret på tyget med. Undrar var jag ska få tag i en sådan... Förslag mottages tacksamt!

Förutom att försöka kvilta bården på min Postage Stamp Quilt har jag äntligen lyckats sortera mina överblivna 2-inchbitar efter färg:

2-inchbitar färgsorterade. Undrar hur många det kan va. 500 st? Kanske 600.

Jag har en plan. Eller snarare flera planer. Heheh.

6 dar kvar med eleverna (med lektioner alltså) + 2 dar med allmänt skoj med eleverna. Sedan är detta läsår slut. Jösses. Det här läsåret gick ännu fortare än det förra. Detta bådar inte gott inför framtiden! O_o

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Det ÄR svårt att quilta på maskin. Jag har också vissa problem, men om man aldrig försöker, lär man sig aldrig :) Det är bara att kämpa på!
    Kram Gun A

    SvaraRadera