måndag, september 05, 2011

Festival of Quilts, del IX

När man åker iväg på mässa gör man förstås annat än springer runt och fotograferar kvilt efter kvilt efter kvilt - man SHOPPAR oxå :D

Kviltare brukar ju bunkra tyg, långt många fler kilon än vad man normalt gör av med under hela sin verksamma tid som kviltare. Så även jag! Men, det bidde inte många meter tyg under denna resa. När jag gick runt bland alla montrar upptäckte jag snabbt att amerikanska bomullstyger är lika svindyra i England som de är här hemma i Svedala - gissar att frakten från USA till Europa är den samma oberoende av land :)

Men!!! Jag hittade de paneler som jag har suktat efter allt sedan NQT 2009 (Nordisk Quilt Träff) - och det är en lång tid att gå och sukta efter tyger det! I en monter hittade jag inte mindre än fem (5!!) paneler med Cicely Mary Barkers Flower Fairies!! Jag köpte givetvis alla fem :) Ni får några få utvalda bilder, fotograferade i dåligt ljus på hotellrummet:

Lavendel

Shirley vallmo

Rönnbär

Åkervinda (?)

Den här julpanelen, plus ytterligare flera andra, ska bli en del av en adventskalender jag har planerat att sy till dottern. Undrar om hon hinner fylla 18 innan hon får den...

Ännu en panel, denna med små kärleksinspirerade bilder

Pins är obligatoriska att köpa med sig :)

Böcker (inte tyg) var väldigt mycket billigare - i alla fall inbillade jag mej det när jag hittade monter efter monter fullproppade med böcker. Det här blev denna resas bokskörd. Inga nya böcker, gissar att många av er har dessa i sina hyllor.

Den absoluta favoriten bland alla böcker. Hela boken är proppfull med . . .

. . . inspirerande bilder - kviltar man bara måste sy nån dag (nått år :)

Avslutar med en bild på dottern som håller på att lära sej cykla trehjuling.

Givetvis har jag redan bestämt vad nästa inlägg ska handla om :D Jag kommer att visa er en massa detaljer från kviltar som jag fotograferade - inte hela kviltar, bara detaljer :D
(Jag saaaaa ju att jag hade bilder så det räcker för resten av detta bloggår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar