torsdag, december 03, 2009

Julpynt

Har börjat julpynta i all tysthet :)
De här tomtarna gjorde jag för nått år sen efter ett mönster i en av Lise Bergenes böcker. Det lilla täcket i hörnet har jag gjort av en bit tyg som ser ut som en minikvilt. Inget extra pilljobb här inte!




Tomtenäsor i närbild (ignorera mitt hårstråd som givetvis hamnade mitt i bild). I boken - där mönstret finns - är det bara vanliga platta näsor, men jag tyckte att det kunde vara skoj att stoppa dem så att jag fick en rolig 3D-effekt.

Den här julduken har jag gjort efter ett mönster från Margareta Nilsson. Har, för omväxlingsskull, inte använt amerikanska tyger här, utan linne och tjock bomull. Fick ett rustikt utseende.

Vad mer har hänt idag? Rikstäcket kom - äntligen! Och 2010 års almanacka följde med. Almanackan blir bara finare och finare för varje år!
Sen har jag shoppat julklapp till lördagens symöte. Vi ska ha en "hemlig jultomte" - hoppas att den som får min blir glad :) Temat för klapparna är givetvis "kvilt" !
Go'natt på er allihopen!

1 kommentar:

  1. Så söta tomtar du har gjort, de var väldigt roliga med sina runda näsor.
    Kul med julklappsbyte, hoppas du får något riktigt fint!
    - Anna i Åkarp

    SvaraRadera