tisdag, juli 28, 2009

Liten bäbis födelsedag kom, firades med pompa och ståt, och gick. Inte var hennes födelsedagskvilt i närheten av färdig för det... Tyvärr ser den exakt likadan ut som den 22/7. Suck. Väntar på inspiration, men framför allt på ett passande tyg till bård och TID!!! Tid till att sätta mej ner och sy. Kanske i nästa liv...

Hur som helst! Lovade ju att berätta vad jag och liten bäbis hittade på efter besöket hos KviltSYstrarna i Träslövsläge. På väg hem tog vi en sväng förbi Skroten under förevändning att jag behövde hitta tyg till min systers bröllopstäcke. En massa fina gröna tyger hade de, men inte nått som skulle ha passat... Det här kom jag hem med i alla fall:
En massa 30 cm bitar! Och jag som lovat mej själv att aaaaaaldrig mer köpa 30 cm bitar. De tar ju alltid slut innan man hunnit sätta sej ner och börjat sy på allvar :) Well, well. De här har jag köpt till ett speciellt projekt, men det är en hemlis ett tag till! Hehe.
Surfade runt lite och hittade denna fantastiska kviltare! Titta på hennes blog The Quilt Quine!! Tänk om man nånsin kom i närheten av hennes kviltning... Drömma kan man ju alltid :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar