lördag, juli 13, 2019

Why, hello there!

Mitt i min första - nånsin - sommarsemester har jag bestämt mig för att börja blogga igen, efter nästan exakt tre års uppehåll. Mycket har förstås hänt på vissa fronter under de här tre åren, medan det på andra håll hänt förvånansvärt lite. Sy-fronten till exempel. Där har det knappt hänt något sen mitt näst sista inlägg "Nailed to the wall".

Under hela 2017 och 2018 sydde jag i princip ingenting på grund av brist på tid och ork. Jag jobbade förbaskat mycket, mer än jag nånsin gjort, och då fick min älskade hobby ligga på is. Men, vad är väl en bal på slottet...?

Nån gång efter nyår vaknade jag upp med en fruktansvärd abstinens! Jag var bara tvungen att börja sy igen! Inte så att jag har sytt så att det stått härliga till, nej den tiden har inte funnits, men jag har sytt! Och jag har framför allt blivit klar med min systers Double Wedding Ring i grönt! Den fick jag glädjen att överraska henne med förra veckan - hon trodde att det halvfärdiga projektet låg nerknölat i nån plastpåse sen flera år tillbaka, men icke! Kvilten låg monterad i kviltramen i syrummet i nästan ett år innan jag lyckades samla tillräckligt med ork för att sätta igång min Husqvarna Mega Quilter :)    Och förra veckans torsdag kunde jag äntligen sy fast etiketten, oftast det sista man gör innan man förklarar en kvilt färdig :D



Det färdiga lapptäcket på systers säng, så skönt att det är gjort nu! 2011 - 2019, åtta år från start till klart.


Vi lyckades inte få med hela täcket :) Den sista raden syns inte, det är 7 rader horisontellt.

Jag har flera täcken på gång samtidigt nu, och ännu en färdig Bionic Gear Bag, (nej, inte den från 2015), så förhoppningen är att jag hinner visa er lite till innan hösten och jobbet tar vid. Apropå semester, och inte sommarlov som jag haft de senaste 16 åren - jag har bytt jobb. Jag är fortfarande lärare, men inte åt kommunen, utan i statens tjänst, därav min allra första sommarsemester :D

Krams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar